Aktuální stav islámské ekonomiky je popsán v 298 stránkové publikaci Zpráva o stavu globální islámské ekonomiky 2014/2015 a popisuje se v ní také potenciál růstu díky spotřebitelům a konzumentům se speciálními požadavky na konformitu s islámskými hodnotami. Z celosvětového porovnání ji celkově ohodnotila za osmou největší na světě s podílem cca 12% z ekonomiky světové.

Celkem tuto ekonomiku rozdělila do šesti charakteristických oblastí.

Zpráva také uvádí žebříčky zemí s "islamizovanými ekonomikami" podle kvantifikovatelného indikátoru globální islámské ekonomiky (GIE indikátor).

Zpráva také uvádí detailnější rozpady importu a exportu daných oblastí - jako např. HALAL potravin.

Zpráva také uvání rozklíčování jak a kde na spotřebitele a zákazníky působit, aby dosáhl možnosti volby/splnění náboženské povinnosti a konzumoval v souladu s konformitou s islámskými hodnotami, jako např. sektor zábavy a médií. 

Autorem publikace je nejšpičkovější a nejdůvěryhodnější organizace v oboru Thomson Reuters, která je hlavním zdrojem inteligentních informací pro světové obchody a odborníky, které poskytují zákazníkům konkurenční výhodu. Inteligentní informace jsou unikátní syntézou lidské inteligence, odborných znalostí průmyslu a inovačních technologií, které poskytují lidem s rozhodovacími pravomocemi znalosti pro rozhodování, které jim umožní dělat tato rozhodnutí lépe a rychleji. Dodává nutný vhled do financí a rizik, práva, daní a účetnictví, duševního vlastnictví a vědy a mediálních trhů, podporované světově nejdůvěryhodnější zpravodajskou organizací.

Spoluautorem je organizace DinarStandard specializující se na výzkum a poradenství v Halal/Tayyab potravinářství, Islámské/etické finančnictví, Halal cestovní ruch, Islámské nevládní organizace a státní sektory ve členských zemích OIS (Organizace Islámské Spolupráce).

Spotřebitelé v islámské ekonomice jsou především muslimové, ale i ostatní lidé neislámské víry, kteří sdílejí podobné hodnoty. Specifické islámské hodnoty ovlivňují spotřebitelskou praxi zahrnující konzumaci Halal (zákonných) potravin, islámského finančnictví, umírněnou módu, cestování zaměřené na rodiny, stejně jako jiné služby se speciální pozorností na genderové interakce a náboženské praktiky. Požadující je také vztah k podnikatelským praktikám, které usilují o islámské obchodní financování, islámské investice a islámské pojišťovací služby. Od roku 2013 jsou díky tomu také udělovány Islámská hospodářská ocenění, jejichž výsledky byly:

 

 

Čtěte na podobné téma:

Představení "Organizace islámské spolupráce": 3x více obyvatel a 2x více států než má EU